Sunday, February 20, 2011

Menerjang Badai: 60 Tahun Mempersada Perjuangan - Buku Wajib Baca

Himpunan Pemuda 30K di Kota Sarang Semut, Kedah pada 19 Februari 2011 bersamaan 16 Rabiulawal 1432H mencatatkan sejarahnya yang tersendiri.

Antara agendanya termasuklah Perasmian buku Menerjang Badai: 60 Tahun Mempersada Perjuangan, yang ditulis oleh Ustaz Riduan Muhamad Nor. Rata-rata semasa himpunan berlangsung, pemuda yang hadir dari seluruh pelusuk negari membimbit buku hijau putih ini.

Ana ingin mencadangkan, agar ahli-ahli baru PAS khususnya Pemuda untuk mendapatkan buku ini. Sila baca dan fahami akan hasrat, keikhlasan, dan iltizam penulisnya.

Didalamnya, sarat dengan darah dan daging perjuangan PAS. Ana bukanlah insan yang layak mengulas buku ini, sejauh mana ianya menjawab buku Menuju PAS Baru, cuma ana rasakan ianya wajib dimiliki dan dikhatamkan oleh pejuang-pejuang PAS.

Mengapa ana kata begini? Ini kerana di dalamnya sahabat-sahabat akan menemui mutiara kecintaan kita kepada gerakan Islam ini. Susur galur perjuangan gerakan PAS diluahkan dengan hati dan perasaan. Bukan emosi...

Ayuh...


Perasmian dilakukan oleh Menteri Besar Kedah, YAB Ustaz Hj Azizan bin Abdul Razak

No comments:

Post a Comment